Sigorta şirketlerinin trafik sigortası primleri üzerinden zarar ettiği uzun süredir kamuoyunda konuşuluyordu. Özellikle kazalarda yaralanma ve ölüm durumlarında ödenen bedeni tazminatlar, sigorta şirketlerine büyük maliyet yüklemekte. 2024'ün ilk 6 ayında bu zararın 10 milyar TL’ye ulaştığı belirtilirken, yıl sonunda bu rakamın 20 milyar TL'yi bulması bekleniyor.

“Yüzde 30 Kulübü Türkiye” ve yatırım hizmetleri sunan kurumlardan, yönetim kurullarında kadın temsilinin artırılmasına güçlü destek “Yüzde 30 Kulübü Türkiye” ve yatırım hizmetleri sunan kurumlardan, yönetim kurullarında kadın temsilinin artırılmasına güçlü destek

YENİ SİSTEM NASIL İŞLEYECEK?

Yeni düzenlemeye göre, bedeni zararlar için bir 'hasar havuzu' oluşturulması planlanıyor. Bu sistemde, trafik sigortası priminin bir kısmı bedeni hasarlar için ayrılacak ve devlet tarafından yönetilen bir havuzda toplanacak. Böylece sigorta şirketlerinin bu tür tazminatları ödeme yükü hafifletilecek.

ZARARIN BÜYÜK KISMI BEDENİ TAZMİNATLARDAN

Milliyet'e konuşan Tüketici Konfederasyonu Sigorta Komisyonu Başkanı Turusan Bağcı, bedeni tazminatların sigorta şirketleri için büyük bir yük olduğunu belirtti. Bağcı, ilk 6 aydaki 10 milyar TL'lik zararın 4.5 milyar TL'sinin bedeni hasarlardan kaynaklandığını ifade etti.

TRAFİK SİGORTASI FİYATLARI DÜŞECEK Mİ?

Bu yeni sistemin devreye girmesiyle, trafik sigortası fiyatlarının düşmesi bekleniyor. Şirketler, bedeni tazminatları ödemek yerine primlerin bir kısmını havuza devredecek. Böylece sigorta primleri üzerindeki maliyet azalabilir ve fiyatlar düşebilir. Aynı zamanda, sahte ve şişirilmiş hasar taleplerinin de önüne geçilecek.

YENİ DÜZENLEME 2025'TE YÜRÜRLÜĞE GİREBİLİR

Sigorta primlerinin yeniden düzenlenmesi ve bedeni hasarların havuzdan karşılanmasıyla ilgili çalışmalar devam ediyor. Bu sistemin 2025’in ikinci çeyreğinde uygulamaya girmesi planlanıyor.

Editör: Balcan Hande