Ekonomi

NTT DATA Business Solutions Türkiye’den RETELLERS' 21 zirvesi yapıldı

AKILLI UYGULAMALAR, ÖDEMESİZ MAĞAZALAR, MÜŞTERİ DENEYİMİNİ DESTEKLEYEN TEKNOLOJİLER Sektörün geleceğine dikkat çeken Dr. Abdülbahri Danış, “Akıllı uygulamalar, ödemesiz mağazalar, müşteri deneyimini destekleyen teknolojiler perakendenin geleceğine yön verecek. İşte tüm bu masalı gerçeğe dönüştüren ve geleceği şekillendirecek olan liderlerle sektörün bugününü ve yarını konuşuyoruz. Dünyada rekabet eden markalarımızın başarısına ışık tutacak fikirleri ortaya koyuyoruz. Çünkü perakende sektöründe gelecekte ne olacaksa bu ülkede bunu bu salonda bulunan profesyoneller gerçekleştirecek” diye konuştu. “CİROMUZ GEÇEN YILA GÖRE YÜZDE 60 BÜYÜDÜ” 2012 yılında 120 kişiyken bugün bin 500 kişilik bir büyüklüğe ulaştıklarını belirten Dr. Danış, her yıl cirolarını yaklaşık yüzde 30-40 oranında, hatta bu sene 2020 yılına göre yüzde 60 büyüttüklerine dikkat çekerek sözlerine şöyle devam etti: “Biz bir Japon şirketiyiz ve NTT Group’un üyesiyiz. NTT Group 100 Milyar dolardan fazla ciro yapan dünyanın en büyük 62’nci şirketi. Teknoloji işinde NTT DATA markasıyla 20 Milyar dolardan fazla ciro yapan ama en önemlisi her yıl 3.6 Milyar dolar Ar-Ge yatırımı gerçekleştiren dünyanın pek çok yerinde inovasyon merkezleri bulunan bir grup. Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olan NTT DATA, aynı zamanda SAP’nin, Microsoft’un, Amazon’un dünyadaki en büyük ve güçlü çözüm ortakları arasında. Bu dev Japon şirketi 2000’li yıllarda globalleşme kararı alırken itelligence markasıyla Türkiye’ye giriş yaptı ve 1 Nisan’da tüm dünyayla eş zamanlı olarak NTT Data markasını teknoloji alanında kullanmaya başladı. Biz de 1 Nisan itibarıyla hem Türkiye hem de Dubai olmak üzere MENA bölgesinin yönetimini Türk ekip olarak üstlenerek yepyeni teknolojilerle portföyümüzü zenginleştirdik. Türkiye’yi bir teknoloji üssü haline getirerek, ülkemizden Türk danışmanlarımızla dünyaya teknoloji ihracat etmeyi amaçladık” ifadelerini kullandı. Oylum Talu’nun sunumu ile gerçekleştirilen zirvede ‘Perakende X.O: Hiç olmadığı gibi’, ‘Perakende Sektöründeki Değişim ve İnsan’, ‘Mağazacılığın Gücü VS Dijital Perakendeciliğin Yükselişi: Bir Yol Daha Var’, ‘2030’un Müşterisi, Geleceğin Alışveriş Sepeti’, ‘Perakendecilikte Akıllı Uygulamalar ve İnovasyon’, ‘Satışın Selfie’si; Influencer’ların Müşteri Deneyimine Etkisi’, ‘Dünden Bugüne Perakende: Kapalıçarşı’dan Akıllı Mağazalara’ oturumlarında perakende sektörünün tüm dinamikleri tartışıldı. Özellikle markaların teknolojiye bakış açısı, insansız mağazacılık, Z kuşağının perakende sektöründeki gücü, geleceğin müşterilerinin satın alma kararlarındaki rolü, influencer ekonomisi gibi sektörün en önemli tartışma maddeleri üzerinde sektörün kanaat önderleri görüşlerini aktardı. Zirvenin kapanışında Konda Araştırma Genel Müdürü Bekir Ağırdır  ‘Kasırga’dan Sonra İlk Çıkış’ temalı özel bir konuşma gerçekleştirdi.