Maïmouna Doucouré'in yönetmenliğini yaptığı Cuties 2020 Sundance  Film Festivali’nde ödüle layık görüldü. 9 Eylül’de Netflix’te yayınlanması ile birlikte kendisini büyük bir tartışmanın merkezine çekilmiş bir şekilde buldu.

Filme olan ilk tepkiler film daha Netflix'e gelmeden önce yapılan afiş ve tanıtım yazısı ile başladı. Netflix'in yaptığı tanıtımda sinopsis ve pedofili çağrışımları ile beraber tepkiler gelmeye başladı. Sosyal medya çapında başlatılan NetflixPedofilia etiketi ile gündeme taşınan film çocukları seksüalize etmekle suçlandı. Netflix bu tepkiler karşısında “filmi doğru şekilde yansıtmayan” bir tanıtım yaptıkları için özür diledi.

Film hakkındaki tartışmalar ilk olarak burada patlak vermişti, filmin Netflix’te yayınlanmasıyla birlikte daha da büyüdü.  Netflix kullanıcılarının tepki olarak üyeliklerini iptal etmesi için Change.org’da başlatılan imza kampanyası 600 binden fazla imza topladı.

Netflix bu gelen tepkilere karşı yapmış olduğu açıklamada, filmin yaşları küçük olan kız çocuklarını sexüalize etmediğini aksine bu duruma karşı yapılmış bir film olduğunu söyledi. Filmin sexüalizeye karşı yapılmış olduğu ve bu sayede de ödül aldığını hatırlatan Netflix insanların sinirini yatıştırmaya çalışsa da başarılı olamadı ve Netflix hisse değerleri düşüşe geçti.

Filme Gelen Tepkiler Nedeniyle Netflix Kullanıcı Kaybetti

Aradan geçen üç haftada bu tartışma büyük ölçüde gündemden düşmüş olsa da, Cuties filminin doğurduğu bu  tepki daha uzun vadede de Netflix’i etkileyecek gibi görünüyor. Wells Fargo analisti Steven Cahall, gelen bu tepkilerin etkilerini göz önüne alarak Netflix’in üçüncü çeyrekteki büyüme oranına yönelik öngörüsünü revize etti. Daha önce Netflix’in üçüncü çeyrekte 5 milyon yeni kullanıcıya ulaşacağını öngören Cahall, son dönemde yaşanan tartışma nedeniyle bu rakamın yarıya düşeceğini düşünüyor. Cahall, buradan hareketle üçüncü çeyrekteki yeni kullanıcı öngörüsünü 5 milyondan 2.5 milyona düşürdü.

Cahall’a göre bu etki kendisini Amerika ve Kanada’da gösterecek. Daha önce Netflix’in üçüncü çeyrekte Amerika ve Kanada’da 2 milyon yeni kullanacağını öngören Cahall, bu öngörüsünü Netflix’in bu bölgedeki kullanıcı sayısının 500 bin azalacağı şeklinde değiştirdi. Eğer bu tahmin doğru çıkarsa, karantinanın da etkisiyle son dönemde hızla yeni kullanıcı kazanan Netflix bu yıl ilk kez bir çeyrekte kullanıcı kaybetmiş olacak.