Eğitim

Harmanlanmış eğitim modeliyle yüz yüze öğrenme süreci değişiyor

ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİK YETKİNLİĞİ ARTIRILMALI Pandemide öğretmen ve öğrencilerin canlı derslerle çevrimiçi eğitim yapmak zorunda kaldığını belirten Doç. Dr. Akgündüz, bu durumun zorunluluktan kaynaklandığını ve sadece o kötü zamanların idare edilebilmesi için yaşandığını söyledi. Artık sadece yüz yüze eğitimin olmayacağının aşikâr olduğunu vurgulayan Doç. Dr. Akgündüz, “Pandemide gördük ki eğitimde teknoloji entegrasyonu konusunda kat edecek oldukça fazla yolumuz var. Bu yüzden bundan sonraki dönemde herhangi olumsuz bir durum olsun olmasın eğitimde teknolojinin avantajlarından maksimum derecede faydalanmalıyız. Bunun için de özellikle öğretmenlerin teknolojik yetkinliği artırılmalıdır” dedi.   “SOSYAL VE PSİKOLOJİK ETKİLER DAHA ÖNEMLİ” Yapılan araştırmada pandemide öğrenme kayıplarından daha çok söz edildiğini ancak yaşanan sosyal ve psikolojik etkilerin daha önemli olduğunu belirten Doç. Dr. Akgündüz şunları söyledi: “İşte bu etkiler daha da önemli. Çünkü çocuklar sürekli evde ekran başında kaldı. Bu yüzden de sosyalleşemediler. Örneğin, sürekli dışarı çıkmak isteyen çocuk bile artık hiçbir şey yapmak istemiyor. Evde kapalı kalıyor. Bu yüzden bu süreçte yıpranan öğrenci ve ailelerine psikolojik destek sağlanmalıdır.” VELİLERE DE REHBERLİK YAPILMALI Pandemide velilerin de eğitim içinde maksimum derecede rol aldı. Velilerin bu sorumluluğu kaldırıp kaldıramadığının tartışma konusu olduğunu belirten Doç. Dr. Akgündüz, herhangi başka bir durum olmasına karşın velilere de teknoloji, iletişim ve destek anlamında rehberlik yapılması gerektiğini söyledi.