Şirket haberleri

Dicle Elektrik, 2013 yılında yüzde 76 olan kayıt dışı elektrik tüketimini yüzde 42'ye düşürdü

Dicle Elektrik bölgesinde, 2013 yılında yüzde 76 olan kayıt dışı elektrik tüketimi, yatırımlar ve yürütülen mücadele ile yüzde 42'ye düşürüldü. Bu oran, dirençle karşılaşılmadığı için yatırımların önemli ölçüde tamamlandığı şehir merkezlerinde yüzde 17’lere kadara düşünce, elektrik şebekeleri de daha verimli çalışmaya başladı.

(DİYARBAKIR) - Dicle Elektrik bölgesinde, 2013 yılında yüzde 76 olan kayıt dışı elektrik tüketimi, yatırımlar ve yürütülen mücadele ile yüzde 42'ye düşürüldü. Bu oran, dirençle karşılaşılmadığı için yatırımların önemli ölçüde tamamlandığı şehir merkezlerinde yüzde 17’lere kadara düşünce, elektrik şebekeleri de daha verimli çalışmaya başladı.

Dicle Elektrik, kaçak elektrik kullanımıyla mücadelede önemli adımlar atarken dağıtım bölgesinde önemli bir değişim ve dönüşümü de gerçekleştiriyor. Yatırımlarla desteklenerek kaçak elektrik kullanımının azaldığı bölgelerde, şebekelerin daha verimli çalıştığı görüldü. Şehir merkezlerinde kaçak elektrik kullanımı yüzde 17’ye kadar düşerken, bölge genelinde arıza sayısı ilk yıla göre yüzde 68 düştü. Türkiye’de abone başına bildirimsiz kesinti süresi bin 170 dakikayken, bu süre 610 dakikayla ülke ortalamasının yarısına indirildi. Kaçak tüketimin engellemeler yüzünden halen yüksek olduğu tarımsal sulama alanlarında ise devam eden borç sorunu çözüme kavuşturulmayı bekliyor.

Kesinti süresi Türkiye ortalamasının altına düştü

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Dicle Elektrik Genel Müdürü Yaşar Arvas, şunları kaydetti:

“Yapılan son ölçümlere göre Türkiye’de abone başına bildirimsiz kesinti süresi bin 170 dakika civarındayken, bu süre kayıp kaçak oranı il merkezinde yüzde 9.2, il genelinde ise yüzde 14.7, olan Siirt’te 610 dakikayla neredeyse ülke ortalamasının yarısına indirildi. Kayıp kaçak oranı yüzde 33.2’e indirilen Batman il merkezinde ise bu süre bin 116 dakika ile yine Türkiye ortalamasının altına çekildi. Özellikle şehir merkezlerinde yaptığımız iyileştirmelerle, şebeke verimliliğini artırarak kesinti sürelerini azalttık. Dağıtım bölgemizde gerçek anlamda bir değişim ve dönüşümü gerçekleştirmekte olduğumuzu artık görüyoruz. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile EPDK’nın yol haritalarında da belirtildiği gibi kayıp kaçak oranını düşürmeyi, bunu yaparken de yatırım ve ilave bakımlarla  diğer dağıtım bölgeleri gibi normalleşmeyi arzuluyoruz. Bunun yanında da bölge insanımızın kayıp kaçak ile anılmadığı, ülkemizin diğer tüm bölgelerinde yaşayan insanlar gibi kaliteli ve kesintisiz enerjiyi hak ettiğini düşünüyoruz.” 

Tarımsal sulama abonelerinin borç sorunu sürüyor

Şehir merkezlerinde yaşanan bu olumlu gelişmelerin kırsal ve tarımsal bölgelerde de gerçekleşmesini hedeflediklerini aktaran Arvas, şöyle devam etti:

“Dicle Elektrik olarak, bölge insanımızın kaliteli ve kesintisiz enerjiye erişim hakkını savunuyoruz. Bu doğrultuda, tarımsal sulama abonelerimizin ödeme konusunda yaşadığı zorlukları da anlıyoruz. Yaptığımız çalışmalarla, borçlu abonelerimize destek olmaya ve onların elektrik ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olmaya çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde, kırsal ve tarımsal alanlarda da şebekelerimizi güçlendirerek, bölge genelinde elektrik kalitesini artırarak kesinti sürelerini minimum seviyeye indirmeyi hedefliyoruz. Böylece, abonelerimize daha güvenilir bir enerji hizmeti sunmayı amaçlıyoruz.”

Çiftçi, hasat döneminde de elektrik borcunu ödemiyor

Öte yandan, Dicle Elektrik dağıtım bölgesinde büyük çoğunluğu Şanlıurfa ve Mardin’de bulunan yaklaşık 25 bin tarımsal sulama abonesinden sadece 6 bin 148’i hasat döneminin ardından o yıla ait elektrik borcunu ödediği, 18 bin 655’inin ise borcunu ödemediği belirlendi. Bu abonelerin geçmiş yıllara ait toplam 30 milyar TL'nin üzerinde borcu bulunuyor. Borç stokunda ilk sırayı 17 milyar TL’ye yaklaşan miktar ile Şanlıurfa alırken, burayı 8.5 milyar TL’yi aşan borçla Mardin takip ediyor. Diyarbakır’daki tarımsal sulama abonelerinin geçmiş dönem elektrik borcu ise 3 milyar TL’nin üzerinde bulunuyor.

ADVERTORIAL YAYIN