CHP'li Karaca'dan Bakan Yanık'a: ASDEP Personeli Arasındaki Statü Farkı Giderilecek Mi?
CHP Genel Başkan Yardımcısı Gülizar Biçer Karaca, Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) personeli arasındaki statü ayrımının kamu hukuku açısından sorun yarattığına dikkat çekerek; Aile ve Sosyal Hizmet...
CHP Genel Başkan Yardımcısı Gülizar Biçer Karaca, Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) personeli arasındaki statü ayrımının kamu hukuku açısından sorun yarattığına dikkat çekerek; Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık’a “ASDEP personeli arasındaki statü farkı giderilecek mi” diye sordu.
CHP Genel Başkan Yardımcısı Gülizar Biçer Karaca, Aile Sosyal Destek Programı (ASDEP) personelinin sorunlarını ve özlük haklarını Meclis gündemine taşıdı. Karaca, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Derya Yanık’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi verdi.
“SÖZ KONUSU YAPI ‘EŞİTLİK’ İLKESİNE AYKIRI”
CHP’li Karaca, önergesinin gerekçesini şöyle açıkladı:
“2016 ve 2017 yıllarında Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nca yapılan 4D(işçi) ASDEP alımları KPSS puan üstünlüğü sıralaması ve mülakat yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Ancak 2020 yılında alım şekli değişmeden alınan ASDEP personelleri ise 657 sayılı Kanun çerçevesinde 4/B statüsünde alınmıştır. Bu durum kuruluşlarda ‘işçi ASDEP’, ‘4/B ASDEP’ ayrımını doğurduğu gibi ayrıca bu iki yapının hukuku, özlük hakları, mevzuatlarının farklı olması dolayısıyla ASDEP uygulamaları konusunda görev tanımı sorununu meydana getirmiştir.
Söz konusu bu yapının sosyal hizmet merkezlerinde iş barışı sorununu ortaya çıkardığı, Anayasa’nın ‘eşitlik’ ilkesine aykırı olduğu ve farklı statülerde aynı işi yapmanın çalışma hayatını düzenleyen mevzuatlar açısından sorun oluşturduğu gayet açıktır. İşçi mevzuatı ile sözleşmeli memur olan 4/B statüsünün aynı mevzuat çerçevesinde iş görmediği, farklı mevzuatlarla aynı işin yapılmasının kamu hukuku açısından mümkün olamayacağı açıktır.”
“ASDEP PERSONELİ ARASINDAKİ STATÜ FARKI GİDERİLECEK Mİ?”
CHP’li Karaca, Derya Yanık’a şu soruları yöneltti:
“-ASDEP personelleri arasındaki 4/B ve 4/D statü farkını gidermeye yönelik herhangi bir çalışma var mıdır? 4/D statüsünde çalışan ASDEP personelleri 4/B statüsüne geçirilerek bu fark ortadan kaldırılacak mıdır?
-696 KHK ile unvansız işçi haline gelen ve Sosyal Hizmet Merkezlerinin Uygulama Birimleri başta olmak üzere birçok biriminde görev yapmakta olan unvansız işçi ASDEP personelleri sosyal inceleme raporu düzenleyerek vatandaşlarımıza sosyal ekonomik destek hizmeti sunmaktadır. Bu kişilerin bu raporu düzenlemeye ve bu hizmeti sunmaya yetkisi var mıdır? Hangi hukuki dayanağa göre bu işlemi yürütmektedirler?
-Korunmaya ihtiyacı olan çocuklar ile çalışan ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında danışmanlık, bakım tedbiri gibi birçok tedbiri uygulayan unvansız işçi ASDEP Personellerinin sosyal inceleme raporu düzenleyerek bu tedbirleri almaya ve uygulamaya yetkileri var mıdır? Hangi hukuki dayanağa göre bu işlemleri yürütmektedirler?
“UNVANSIZ İŞÇİNİN KARAR VERME YETKİSİ VAR MI?”
-Engelli ve yaşlı hizmetleri kapsamında hizmet sunan, bu vatandaşlarımızın evde bakım hizmetinden faydalanması amacıyla bakım raporu düzenleyen unvansız işçi ASDEP personellerinin bu raporu düzenleme yetkisi ve vatandaşlarımızın bu hizmetten faydalanmasına yönelik karar vermeye yetkisi var mıdır? Hangi hukuki dayanağa göre bu hizmeti yürütmektedirler?
-Devlet Personel Başkanlığı’nın 6480 sayı ve 03.10.2018 tarihli görüş yazısı dikkate alındığında imza yetkileri olmadığı anlaşılan unvansız işçi ASDEP personellerinin bakanlığın sunduğu hizmetleri yürütürken atmış oldukları imzaların hukuki sorumluluğunu kim üstlenmektedir?”
Yorumlar