CHP ve Sivil Toplum Örgütleri Protesto Yürüyüşünde 8 Kilometreyi Tamamladı
CHP ve sivil toplum örgütleri, Bursa’da 10 yıldır yüksek hızlı tren yapılmamasını protesto etmek amacıyla başlatılan 23 kilometrelik yürüyüşün ilk 8 kilometresini tamamladı. CHP Genel Başkan Yardımcıs...
CHP ve sivil toplum örgütleri, Bursa’da 10 yıldır yüksek hızlı tren yapılmamasını protesto etmek amacıyla başlatılan 23 kilometrelik yürüyüşün ilk 8 kilometresini tamamladı. CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Lale Karabıyık, "2016’da açılacağını beklediğimiz, bize söz verilen hızlı tren hala bekleniyor, hala 2023 deniyor" dedi. CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Karaca Kayışoğlu, "Bu beceriksiz, tutarsız AKP bu treni Bursa'ya getiremeyecek, kim getirecek, biz getireceğiz" diye konuştu. CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz ise, “AK Parti’nin devleti hortumlamak için kullandığı birçok sistematik yöntem var. Belki de en iyi yaptıkları şey budur. Dünyada bir sıralama yapsalar AK Parti kendi hazinesi hortumlayan partiler listesinde birinci sırayı başka hiç kimseye bırakmaz” dedi.
CHP ve sivil toplum örgütleri, Bursa’da 10 yıldır yüksek hızlı tren yapılmamasını protesto etmek amacıyla 23 kilometrelik yürüyüş güzergahının ilk 8 kilometresini, Çağlayan Köy Viyadüğü'nde düzenlenen basın açıklamasıyla tamamladı. CHP Genel Başkan Yardımcı ve Bursa Milletvekili Lale Karabayık ile CHP milletvekilleri Nurhayat Altaca Kayışoğlu, Erkan Aydın, Murat Emir, Tahsin Tahran, Mahmut Tanal, Ali Mahir Başarır, Deniz Yavuzyılmaz’ın yanı sıra PM ve gençlik kolları üyeleri de yürüyüşe destek verdi.
‘Yüksek Hızlı Tren diye yola çıktık, bizi yük trenine mahkum ettiler’ yazılı pankartla yürüyen partililer, ünlü halk türküsü ‘Kara Tren’i seslendirdi. Yürüyüş sırasında “Bitmeyen demiryolu yapmışlar,” “Bursa’ya masallar,” “Bursa’nın treni nerede,” yazılı dövizleri taşındı.
Çağlayan Köy Viyadüğü’nde yapılan basın açıklamasında ilk olarak kürsüye CHP Bursa İl Başkanı İsmet Karaca çıktı. Karaca, “Bursa’ya verilen değer, önem, siyasi iktidarın Bursa’da nasıl bir rahatlık içerisinde olduğunu göstergesidir. Bir tane kamu yatırımı yok. Bu hat yap-işlet-devret ya da yap-ihya ol-devret olsaydı, yolcu başına garanti verilseydi böyle enkaz halinde kalır mıydı? Buradan AKP’nin yandaşlarına mı seslenelim, gelin size burada ekmek var mı diyelim” dedi.
KARABIYIK: “BİZ GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ”
CHP Genel Başkan Yardımcısı Lale Karabıyık, hızlı trenin kendi iktidarlarında tamamlanacağının belirterek; “Haklı mücadelemizin içerisindeyiz, emeğinize yüreğine sağlık, bir yürüyüş yaptık güzel bir yürüyüş oldu. 2016’da açılacağını beklediğimiz, bize söz verilen hızlı tren hala bekleniyor, hala 2023 deniyor. Her basın açıklamasında bunu dile getirmeye çalışıyoruz, Meclis’te, Plan Bütçe Komisyonu’nda her yerde bizi oyalayacak cümlelerle açıklamalar yaptılar, hafriyat sorunu dediler, şunu dediler bunu dediler ama bugüne geldik. Bugün arkadaşlarımızla bir arada bu mücadeleyi devam ettiriyoruz. Mücadelemizi başarıyla sonlandıracağız zaten biz gerçekleştireceğiz” diye konuştu.
KAYIŞOĞLU: “BECERİKSİZ, TUTARSIZ AKP BU TRENİ BURSA’YA GETİREMEYECEK”
Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, şunları söyledi:
Bursalılar hızlı treni 2012’den beri bekliyorlar, 2012’de temel atıldı 2016’da bitecekti, bitmedi. Önce dediler ki güzergah yanlış, daha önceki valimiz ‘400 milyon çöpe gitti’ dedi. Sonra verdiğimiz soru önergeleriyle hızlı trenin adının değiştiğini öğrendik, hızlı tren olmadığı öğrendik. Her verdiğimiz önergeye farklı cevap verdiler, 2018’de bitecek, 2019’da, 2020’de, 2021’de, 2022’de, 2023’de bitecek dediler en son verdikleri cevap 2025’te, bu demek ki beceriksiz, tutarsız AKP bu treni Bursa’ya getiremeyecek. Kim getirecek, evet biz getireceğiz.
Bursa Milletvekili Erkan Aydın, iktidara seslenerek “1800’lü yıllarda Bursa’da tren vardı, 21. yüzyıldayız AKP 10 yıl önce temel attı 2023 diyor ama bu gidişle 2033’e anca yetişecek. Hala çalışma olmayan yerler var. Bu ülkeyi yönetenler, zam üstüne zam yapanlar birazcık daha zamları bırakıp bu ulaşım sorununa, bu tren sorununa yönlerini çevirirler ve bu hasret artık biter” dedi.
ÖZKAN: “BURSA, CHP’NİN MİLLET İTTİFAKI’NIN İKTİDARINDA HAK ETTİĞİ YERİ ALACAKTIR”
Bursa Milletvekili Yüksel Özkan, Bursa’nın AKP iktidarlarında hayal projelerle tarihe geçtiğinin vurguladığı konuşmasında; “Bu projelerden bir tanesi de yüksek hızlı tren. Bugünkü yürüyüşle başından itibaren kara tren şarkısını söyleyerek yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Bu projeyi bizler gerçekleştireceğiz, kimse ümitsizliğe kapılmasın. Bursa, CHP’nin Millet İttifakı’nın iktidarında hak ettiği yeri alacaktır” diye konuştu.
YAVUZYILMAZ: “AK PARTİ’NİN DEVLETİ HORTUMLAMAK İÇİN KULLANDIĞI BİRÇOK SİSTEMATİK YÖNTEM VAR”
CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli projesinin ihalesinde yaşananların CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu tarafından gündeme getirildiği anımsattı. Yavuzyılmaz, şöyle konuştu:
“Genel Başkanımızın ifade ettiği ve tüm Türkiye’ye açıkladığı ancak detayları açıklandıkça daha da o devasa kamu zararının ve felaketinin arttığı bir acı gerçekle karşı karşıyayız hatta şu an tam üzerinde duruyoruz. Hayali bir projeden bahsediyoruz, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli önce yüksek hızlı tren sonra hızlı tren şimdiki haliyle yüksek standartlı demir yolu hattı işi, bir türlü tamamlanamayan, belki AK Parti tarafından aslında hiç de yapılmasın planlanmayan bir işten bahsediyorum.
3 Nisan 2018 tarihinde Devlet Demir Yolları’nın yaptığı bir ihaleyle Bursa-Osmaneli Hızlı Tren Projesi olarak ihale sonuçlanıyor. İhaleyi kazanan bir firma var, 2 milyar 498 milyon lirayla kazanıyor. Açık ihale usulüyle yapılıyor. Ancak bu AK Parti’nin hoşuna gitmiyor ki ihaleyi iptal etmek için türlü türlü entrikalar çevirmeye başlıyorlar ve diyorlar ki; ‘Biz girdi maliyetlerindeki artış nedeniyle bu ihaleyi iptal ediyoruz’ diyorlar. 18 Ocak 2019 tarihli Resmi Gazete; ‘Ekonomide dalgalanmalar olabilir, girdi maliyetleri artabilir, sözleşmesi imzalanmamış ve ya ihalesi devam eden işlerde eğer ihaleyi kazanan şirket başvuru yaparsa bir iptal gerekçesi olur’ diyor. Ancak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın yayınladığı ve bize cevaben yayınladığı ama bizi doğruladığı belgeye göre, bu ihaleyi kazanan şirket iptale itiraz ediyor mahkemeye başvuruyor, ben diyor bu fiyatlarla bu işi yaparım ancak AK Parti ihaleyi iptal ediyor. Artık ihaleye herkes katılamayacak duruma geliyor. Sadece 5 davetli şirket ihaleye katılıyor. Kısaca isimlerini söyleyince bu 5 şirketi anımsayacak mısınız? Kalyon, Kolin, Limak, İçtaş ve neticesinde 9,5 milyar liraya ihale yeni şirkete veriliyor. Şimdi deniliyor ki; ‘İkinci yapılan ihalenin kapsamı genişletildi’ o zaman bizde soruyoruz, bu işle ilgili olarak dış kredi anlaşması imzalandı, ne kadarlık imzalandı? 9,5 milyar liraya ihale edilen adrese teslim peşkeş çekilen bu ihale için kullanılan kredinin miktarı 1 milyar 238 milyon 422 bin avro yani bugünün kuruyla yaklaşık 20 milyar lira. Kamu zararı var mı yok mu?
AK Parti’nin kafasından Bursa ve Bandırma arasında demiryolu yapmak zaten yok ancak ihale kapsamı genişletiliyor, bu yolla da peşkeş çekilecek para genişletilecek, yaklaşık 20 milyar liralık bir kredi kullanılıyor bir de bunun üzerine kredinin faizi ve maliyeti de binecek. Kredini borçlusu kim, ihaleyi alan şirketler mi hayır. Bakın ne yazıyor burada, borçlu Hazine ve Maliye Bakanlığı, yani borçlu kim vatandaş, borçlu kim borçlu biziz.
Son olarak şunu söylemek gerekli; AK Parti’nin devleti hortumlamak için kullandığı birçok sistematik yöntem var. Belki de en iyi yaptıkları şey budur. Dünyada bir sıralama yapsalar AK Parti kendi hazinesi hortumlayan partiler listesinde birinci sırayı başka hiç kimseye bırakmaz. Bu yapılan işin sözleşmesinde 20 adet binek arazi aracı ve 5 adette 3 bin motor lüks araç temin edilmesiyle ilgili ve bu araçlarında bu işi yapacak firmayı kontrol edecek olan bakanlık yetkililerine tahsis edilmesiyle ilgili madde var. Bu araçların da Bursa’da değil Ankara’da kullanıldığına dair hem Sayıştay’ın bulgusu var.
Bunca peşkeşin içinde birkaç tane de para sayma makinası koymaları lazımdı, vatandaştan çaldıklarını sayıp da yurtdışına hortumlamak için. Maalesef bu 21B yani pazarlık usulüyle kendilerine yandaş şirketlerini davet ettikleri bu yolsuzluk silsilesinin sadece bir örneği şu anda üzerinde durduğumuz demiryolu projesi. 81 ilde aynı şekilde büyük bir hortum ama yolun sonuna geldiler.”
Yorumlar