h Dolar 7,4498 %-0.02
h Euro 8,9933 %-0.02
h Bitcoin 369390 %1.71786
a Öğle Vakti 13:21
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Pandemi Kiloları

Coronavirüsün hayatımıza girmesiyle birlikte salgının oluşturduğu panik ve stres yeme davranışlarımızı değiştirdi. Ayrıca eve kapanmanın arttığı ve restoranların kapandığı bu dönemde mutfak aktiviteleri de gözle görülür bir şekilde arttı.

Coronavirüsün hayatımıza girmesiyle birlikte salgının oluşturduğu panik ve stres yeme davranışlarımızı değiştirdi. Ayrıca eve kapanmanın arttığı ve restoranların kapandığı bu dönemde mutfak aktiviteleri de gözle görülür bir şekilde arttı. Özellikle glisemik indeksi yüksek hamur işleri, makarna, pilav, tatlılar, çeşit çeşit yemekler daha çok yapılmaya başlandı. Yasakların artmasıyla birlikte hareketsiz yaşam da vücut ağırlıklarında artışa neden oldu. Peki bu durumun önüne nasıl geçebiliriz?

Maalesef birçoğumuz diyetisyene gitmek yerine internet ortamında hazırlanmış diyetleri uyguluyor, şok diyetler yapıyor veya herhangi bir besinden ya da çaydan mucize bekliyoruz. Özellikle bu dönemde size uygun olmayan diyetleri uygulamanız bağışıklık sisteminizi yavaşlatır, metabolizmanızı uzun sürede daha da yavaşlatır. Bu tür diyetler uzun süreli yapıldığında baş ağrısı, yorgunluk olur, vücudunuzun elektrolit dengesini bozar. En iyi diyet; sizin kilonuza, boyunuza, cinsiyetinize, kan parametrelerine, kullandığınız ilaçlara, hareket durumunuza, hatta zevklerinize uygun olan diyettir.

Unutmayalım ki yakın dönemde alınmış kilolar, her zaman daha kolay verilir. Bu dönemde diyetisyene gitmeye fırsat bulamayanlar ise önerilerimi uygulayabilir;

*Güne bir bardak ılık su içerek başla

*Güne kahvaltısız başlama

*Su tüketimini arttır; çayı-kahveyi sınırla

*Yatmadan 2-3 saat önce yemek yemeyi bırak

*Düzenli kan tahlillerini yaptır, eksik depolarını doldur

*Günün en az 8 saatini uykuda geçir

*Yemek yerken küçük servis kullan

*Günde 20 dk yürü

1 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Kamu Personel Alımları Bugün Başlıyor

HIZLI YORUM YAP

1 0 0 0 0 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.